Diet tips och nyheter för att hjälpa dig att förlora!
Onsdag 1 juli (HealthDay Nyheter) - Watching mat annonser i TV leder till ett uppsving i snacking bland barn och vuxna, ökar risken för viktökning, amerikanska forskare say.Yale universitet Forskarna genomförde en serie experiment för att testa effekterna av livsmedel reklamfilmer på tv. Ett test visade att barn i åldern 7 till 11 som tittade på en halvtimme karikatyr som ingår mat reklamfilmer åt 45% mer snack medan du tittar på showen än barn som såg samma tecknade med icke-reklam livsmedel.
Det ökade mängden snacking skulle leda till en viktökning på nästan 10 pounds ...
Läs hela historien om medicin Net.
Lämna ett svar