Laatste Preventie & Wellness Nieuws

  • Beperking van calorieën Pareert Disease, Aging
  • Wonen op minder gezond
  • Have Fun - Maar Be Safe - Deze zomer
  • De bouten en moeren van hervormingsvoorstellen
  • Programma Helpt 1e Graders Stay Safe Long-Term
  • Want More News? Aanmelden voor MedicineNet nieuwsbrieven!

Studie: Monkeys Fed Calorie-dieet langer leven, minder ziekte en minder tekenen van veroudering door
Bill Hendrick
WebMD Health News
Beoordeeld door
Louise Chang, MD
9 juli 2009 - Vermindering van calorie-inname aanzienlijk vertraagt veroudering en vertragingen het begin van de leeftijd-gerelateerde problemen zoals hart-en vaatziekten, kanker en atrofie van de hersenen bij apen, een nieuwe studie zegt.
Het is waarschijnlijk dat de vermindering van de calorie-inname dezelfde positieve effecten bij mensen zou hebben, onderzoekers verslag in het tijdschrift Science.
Tijdens de 20-jaar durende studie, 50% van de apen mogen eten vrij hebben overleefd, terwijl 80% dat hetzelfde voedsel gegeten, maar met 30% minder calorieën in leven blijven, University of Wisconsin-Madison wetenschappers zeggen.

"Dit is de grootste en meest gecontroleerde studie waarin de gunstige effecten van calorie beperking op de ziekte en overleving in een primaat diersoorten," studie auteur Ricki J. Colman, PhD, van het Wisconsin National Primate Research Center, vertelt WebMD. "Wij geloven dat wat werkt in primaten zal werken bij mensen omdat primaten zijn zo nauw verwant is aan de mens. Dit heeft ons toegelaten om te begrijpen van de mechanismen van het verouderingsproces. "
De boodschap voor alle menselijke volwassenen, en met name voor jongeren, is calorie-inname blijvend terug te dringen en je zult waarschijnlijk "dezelfde voordelen te ervaren," vertelt Colman WebMD.

Calorie-dieet verhoogt Survival

Het onderzoek begon met 30 rhesus makaken in 1989 tot grafiek de gezondheidseffecten van een calorie-dieet en uitgebreid in 1994 met de toevoeging van 46 meer.
Alle dieren werden ingeschreven als volwassenen, op leeftijd 7 tot 14. De onderzoekers schrijven dat van de oorspronkelijke 76 dieren in de studie, 37% van de controle apen gestorven aan leeftijd gerelateerde ...
Lees het hele verhaal op Medicine Net.

Verwante Posten